Blir dette en ny mattrend? Sushi-burrito skaper blest
Hva får du hvis du forstørrer yndlingsmakirullen din? Jo, den virale matretten «sushirrito».
Akkurat da vi trodde det ikke kunne dukke opp flere hybridretter (hvem kan glemme cronuten?), gir internett oss en ny overraskelse.
Restaurantkjeden «Sushirrito» i California gjør business av folks umettelige sushi-appetitt. Fastfoodkjeden hevder å «revolusjonere sushikulturen med håndholdte sushi-burritoer».
Pirres du av tanken på hybridmat? Her kan du lese om cronuten.
Smakshemmeligheten? Midt i makien finner du en blanding av asiatiske og texmex-ingredienser. Og skal vi tro hashtagen #sushirrito er konseptet en hit. Snaue 8000 har lagt ut bilder av sine sushi-burritoer med ekstatiske adjektiver. Bare sjekk eksemplene i denne saken.
Forhistorien er som tatt ut av en Sillicon Valley-suksesshistorie. Gründer Peter Yen kom opp med ideen etter å gått lei dyre og trege sushisjapper og kjedelig ferdigpakket take-away-bokser. I likhet med alle andre matglade fra California elsker han ikke bare sushi, men saftige meksikanske burritoer.
Yen lagde test-sushirritoer og hanket inn partnere, og i 2011 ble første utsalgssted lansert med kø ut gaten i ukesvis. I dag er det å finne fem steder i California, blant annet i Sillicon Valley.
Fikk du lyst på en sushi-burrito? Si hva du mener i kommentarfeltet under.
Publisert: 19.06.2015 kl. 14:03
Oppdatert: 22.06.2015 kl. 09:14
Lag deg en gratis konto