Kjøpte flymiddag hos Norwegian: – Lite innbydende
Hanne-Maj Eriksen er ikke fornøyd etter å ha sammenlignet retten med kjøttbollemiddagen avbildet i menyen.
Familien på fire hadde forhåndsbestilt mat til hjemreisen fra Barcelona fredag denne uken. Da maten kom på bordet, ble det en gedigen skuffelse, forteller hun til VG.
– Vi fikk en plastboks med denne plasten man drar av og som det kommer vanndråper fra. Kjøttbollene så lite innbydende ut sammenlignet med retten på bildet, sier Hanne-Mai Eriksen fra Kongsberg.
Hun mener varmretten har altfor høy pris i forhold til innholdet.
– Ikke verdt prisen
Maten kostet 80 kroner per porsjon.
– Det er det overhodet ikke verdt, vi spiste for 320 kroner. Jeg klagde til personalet, som ba meg klage til Norwegian. Det har jeg gjort, sier hun.
– Med tanke på at Norwegian er et lavprisselskap, kan du egentlig forvente å bli servert luksusmat?
– Nei, men til denne prisen må man kunne forvente å få den varen man betaler for. Dette er litt for langt fra bildet. Selv om de er et lavprisselskap kan de ikke behandle oss som «trash», sier hun.
Fikk du med deg denne saken? Derfor smaker flymat annerledes
Bestreber oss å servere innbydende mat
– Vi bestreber oss på å tilby mat om bord som er innbydende og velsmakende. Det er beklagelig at serveringen ikke levde opp til kundens forventninger i dette tilfellet, skriver Andreas Hjørnholm, presseansvarlig i Norwegian, til VG.
– Får der mange klager på flymaten og på prisene?
– Generelt er kundene våre tilfredse med maten vi server om bord, hvilket vi selvfølgelig er glade for, for dette er et område vi vet betyr en del for mange kunder.
Eriksen mener spriket mellom menybildet og virkelighet er så stort at hun har forbrukerkjøpsloven på sin side.
– Vi mottar ikke mange mye klager på flymat, men ja, det er vel en oppfatning hos noen om at den ikke alltid er så god. Er den dårlig, er det selvsagt lov til å si fra. Da bruker det å ordne seg, sier pressekontakt i Forbrukerrådet, Martin Skaug Halsos.
Han sier at Forbrukerrådet har hatt en økning på ti prosent når det gjelder flyspørsmål. Mesteparten av dette er spørsmål om rettigheter ved forsinkelse og innstillinger, opplyser han.
– Hvordan smakte kjøttbollene?
– Helt vanlig, finmalte, med ganske fet saus som hadde skilt seg litt, sier Eriksen.
Publisert: 15.07.2019 kl. 15:56
Lag deg en gratis konto