Til hovedinnhold

Kjøpte flymiddag hos Norwegian: – Lite innbydende

15. juli 2019Aktuelt
BROKOLLIDUSK: – Dette var ikke innbydende og langt unna retten som er avbildet i brosjyren. Den lille brokkolien er jo også helt latterlig, sier Hanne-Maj Eriksen fra Kongsberg om maten familien på fire ble servert av Norwegian på vei hjem fra Barcelona. For ordens skyld: Maten som ble servert er til høyre i bildet, retten fra menyen er avbildet til venstre. Foto: Privat
BROKOLLIDUSK: – Dette var ikke innbydende og langt unna retten som er avbildet i brosjyren. Den lille brokkolien er jo også helt latterlig, sier Hanne-Maj Eriksen fra Kongsberg om maten familien på fire ble servert av Norwegian på vei hjem fra Barcelona. For ordens skyld: Maten som ble servert er til høyre i bildet, retten fra menyen er avbildet til venstre. Foto: Privat
Hanne Hattrem
Hanne Hattrem

Hanne-Maj Eriksen er ikke fornøyd etter å ha sammenlignet retten med kjøttbollemiddagen avbildet i menyen.

Familien på fire hadde forhåndsbestilt mat til hjemreisen fra Barcelona fredag denne uken. Da maten kom på bordet, ble det en gedigen skuffelse, forteller hun til VG.

– Vi fikk en plastboks med denne plasten man drar av og som det kommer vanndråper fra. Kjøttbollene så lite innbydende ut sammenlignet med retten på bildet, sier Hanne-Mai Eriksen fra Kongsberg.

Hun mener varmretten har altfor høy pris i forhold til innholdet.

– Ikke verdt prisen

Maten kostet 80 kroner per porsjon.

– Det er det overhodet ikke verdt, vi spiste for 320 kroner. Jeg klagde til personalet, som ba meg klage til Norwegian. Det har jeg gjort, sier hun.

– Med tanke på at Norwegian er et lavprisselskap, kan du egentlig forvente å bli servert luksusmat?

– Nei, men til denne prisen må man kunne forvente å få den varen man betaler for. Dette er litt for langt fra bildet. Selv om de er et lavprisselskap kan de ikke behandle oss som «trash», sier hun.

Fikk du med deg denne saken? Derfor smaker flymat annerledes

IKKE FORNØYD: «Matretten» ble servert i en simpel plastboks med ett glass vann, forteller Hanne-Maj Eriksen. Foto: Privat
IKKE FORNØYD: «Matretten» ble servert i en simpel plastboks med ett glass vann, forteller Hanne-Maj Eriksen. Foto: Privat

Bestreber oss å servere innbydende mat

– Vi bestreber oss på å tilby mat om bord som er innbydende og velsmakende. Det er beklagelig at serveringen ikke levde opp til kundens forventninger i dette tilfellet, skriver Andreas Hjørnholm, presseansvarlig i Norwegian, til VG.

– Får der mange klager på flymaten og på prisene?

– Generelt er kundene våre tilfredse med maten vi server om bord, hvilket vi selvfølgelig er glade for, for dette er et område vi vet betyr en del for mange kunder.

Eriksen mener spriket mellom menybildet og virkelighet er så stort at hun har forbrukerkjøpsloven på sin side.

– Vi mottar ikke mange mye klager på flymat, men ja, det er vel en oppfatning hos noen om at den ikke alltid er så god. Er den dårlig, er det selvsagt lov til å si fra. Da bruker det å ordne seg, sier pressekontakt i Forbrukerrådet, Martin Skaug Halsos.

Han sier at Forbrukerrådet har hatt en økning på ti prosent når det gjelder flyspørsmål. Mesteparten av dette er spørsmål om rettigheter ved forsinkelse og innstillinger, opplyser han.

– Hvordan smakte kjøttbollene?

– Helt vanlig, finmalte, med ganske fet saus som hadde skilt seg litt, sier Eriksen.

Publisert: 15.07.2019 kl. 15:56


pear
Vil du lagre favorittoppskriftene dine?
Lag deg en gratis konto
Godt.no eies av Schibsted.
Annonse

Dagens beste tilbud

Godts ukemeny

Siste i Aktuelt

Vet du ikke hva du vil lage?

Prøv middagsruletten

Kast mindre mat.

Bruk det du har

Hvordan var din opplevelse i dag?