Til hovedinnhold

Oprah Winfrey lanserer matprodukter

14. august 2017Aktuelt
SUKSESSFULL: Oprah Winfrey er blant annet programleder, forfatter, skuespiller og produsent. Foto: Andy Kropa/Invision/AP
SUKSESSFULL: Oprah Winfrey er blant annet programleder, forfatter, skuespiller og produsent. Foto: Andy Kropa/Invision/AP

TV-stjernen tar steget til kjølediskene med seks produkter.

Mediemogulen Oprah Winfrey er ikke fremmed for å utvide merkevaren sin, og har blant annet startet TV-kanalen OWN og har i flere år gitt ut det månedlige magasinet O - for å nevne noe. Nå er neste skritt middagsbordet.

Winfrey lanserer i disse dager en serie med matprodukter som skal hete «O, That's Good!», ifølge CNN.

Produktserien skal bestå av åtte ferdigretter, hvorav fire er supper og fire er tilbehørsretter. Alle skal være «health-conscious», altså har de et visst helsefokus.

Flere store nettsteder som Fortune, Popsugar og Huffington Post har nå omtalt TV-gigantens nye produkter.

Artikkelen fortsetter under bildet.

TV-STJERNE: Oprah Winfrey var i mange år programleder for TV-showet Oprah. Foto: AFP photo/Robyn Beck
TV-STJERNE: Oprah Winfrey var i mange år programleder for TV-showet Oprah. Foto: AFP photo/Robyn Beck

Ekstra grønnsaker

Det store kjendisnettstedet People har bilder av produktserien, som lages i samarbeid med Kraft Heinz Company. Produktene skal selges over hele USA.

Ifølge nettstedet består serien av to typer potetmos med blomkål, pasta med tre oster og flaskegresskar, parmesanpasta med hvite bønner, brokkoli- og cheddarsuppe med flaskegresskar, kremet tomat- og basilikumsuppe med selleri og gulrot, bakt potetsuppe med blomkål og kremet flaskegresskarsuppe med søtpotet og gulrot.

Med andre ord består produktserien av flere ganske mektige retter som er tilført enkelte grønnsaker.

«Gjennom årene har jeg blitt spurt om å gjøre alt du kan tenke deg, og å sette navnet mitt på det. Jeg har alltid ønsket å holde meg på min egen sti og å gjøre det som er organisk for meg, autentisk og naturlig. Mat ville vært det,» forteller Winfrey til People.

Det råder liten tvil om at programlederen setter pris på mat og råvarer: Winfrey pleier å legge ut bilder på Instagram med hashtaggen #harvestday, hvor hun viser fram råvarene hun har hentet i hagen.

Kjendis-produkter

Også i Norge har flere kjendiser lansert matprodukter de siste årene.

TV-personlighet og mesterkokk Eyvind Hellstrøm lanserte i 2014 en ferdigmatserie i samarbeid med Fleury Michon. Kokken har også et samarbeid med Jernia om blant annet griller, panner og kniver, skrev VG i 2016.

Farmen-deltager og bakeblogger Ida Gran-Jansen lanserte også sin første produktserie i april i år i samarbeid med Rema1000: «Dessert Deli», som bestod av fire ferdigdesserter. Nyheten slapp hun på sin egen blogg tidligere i år.

Hva liker du å spise til middag? Del dine bilder på Instagram og merk dem med #godtno. Kanskje vi deler bildet ditt!

Publisert: 14.08.2017 kl. 15:53


pear
Vil du lagre favorittoppskriftene dine?
Lag deg en gratis konto
Godt.no eies av Schibsted.
Annonse

Dagens beste tilbud

Godts ukemeny

Siste i Aktuelt

Vet du ikke hva du vil lage?

Prøv middagsruletten

Kast mindre mat.

Bruk det du har

Hvordan var din opplevelse i dag?