Ny stor kjøkken-trend: Nå skal kjøleskapet se perfekt ut
Nå er det #fridgegoals som gjelder.
Om ikke skuldrene våre var høye nok av alt presset om å se bra ut og prestere bra, skal nå også kjøleskapet være «on fleek».
Du har kanskje hørt om #squadgoals, #fitnessgoals og #relationshipgoals? Vel, nå er det kommet en ny «goals»-trend, skriver The Telegraph.
På Instagram florerer det nå bilder under hashtaggen #fridgegoals, der folk deler bilder av sine perfekte kjøleskap innredet med tupperware som holder det ryddig, og stappet fullt med frukt og grønt. I skrivende stund ligger det over 12 tusen bilder med hashtaggen på Instagram.
Fortsatt usikker på hva dette dreier seg om? Her er noen eksempler:
Anett Velsberg er en blogger, matstylist og -fotograf fra Estland. Hun har per dags dato over 251 000 følgere på Instagram, der hun stort sett deler lekre matbilder.
10. oktober delte hun bildet under på Instagram, og det tok ikke lang tid før bildet florerte på sosiale medier av folk som republiserte bildet hennes med hashtaggen #fridgegoals. Hun forteller til Godt at trenden er relativt ny:
– Det har definitivt blitt større de siste månedene. Jeg tror folk er mer bevisste enn noen gang når det kommer til å spise sunt, og et kjøleskap som er fylt med sunne ingredienser er grunnlaget for enhver diett, sier bloggeren til Godt.
Hun mener også at folk trekkes mot det som er pent og organisert.
– Med det sagt tror jeg det perfekte kjøleskap er ulikt for alle, enten du er veganer, pescetarianer eller altetende. Men for meg er det definitivt å ha masse ferske og fargerike frukter og grønnsaker, hummus, bønner, fersk mandelmelk, nøttesmør, noen ferdige «meal preps» og snacks, forteller Velsberg.
Trendforsker Gunn-Helen Øye forteller at det er lett å kritisere glansbildet folk viser gjennom sosiale medier. Selv mener hun at glansbildene på sosiale medier ikke nødvendigvis er noe negativt:
– Det er lett å si at alle er «fake» på sosiale medier. Men til en viss grad viser folk litt av seg selv i disse glansbildene - bildene de poster viser den de ønsker å være. Dermed har de noe å strekke seg etter.
Hun understreker likevel at glansbildene man ser på sosiale medier ikke nødvendigvis viser det som er virkeligheten for alle.
– Det viser derimot hva folk ønsker å være, sier trendforskeren.
Hva tenker du om kjøleskapstrenden? Del gjerne dine tanker i kommentarfeltet!