Adidas lanserte sko med matmotiv
En sko-kolleksjon for de ekstra matinteresserte.
Vi trodde vi hadde sett det meste, men nå har vi også sett pizzasko og sko med hummer på: Adidas og nettstedet Refinery29 har nemlig gått sammen for å lage en helt spesiell sko-kolleksjon.
De to samarbeidspartnerne har fått kvinnelige kunstnere til å lage unike sko med tema fra hver av USAs 50 stater. Kolleksjonen har fått navnet «BOOST the Nation», og skal reflektere nasjonens individualitet og forene kreativitet gjennom sport, ifølge Adidas sin nettside.
Skoene heter UltraBOOST X. Selv om flere av skoene forestiller mat, er også andre særegenheter ved de ulike statene representert på enkelte sko.
Videre på Adidas sin hjemmeside skriver de at kolleksjonen er for «Women by Women». Skoene er unike, og det er kun laget ett eksemplar av hver sko.
Mellom 4. og 11. juli var det en budrunde på skoene og 100 prosent av inntektene ble donert til «Women Win» - en organisasjon som jobber for likestilling gjennom sport, og som ønsker å bygge opp lederegenskaper hos kvinner.
Ida Broen er sneakerentusiast og ambassadør for New Balance. Hun har tidligere fortalt til Melk&Honning at sneakerssamlingen er det kjæreste hun har. I dag eier hun mellom 250 og 300 sneakerspar. Om kolleksjonen til Adidas og Refinery29 forteller Broen at hun respekterer tanken og idéen bak, men at det for henne blir en kræsj.
– I mitt hjem hører ikke mat til på sko, derimot er det strengt forbudt. Det blir alt for mye som skjer og jeg vil ikke at skoene mine skal se ut som middagen min. Creds for å være nytenkende, men dette blir litt for nytenkende for min del, sier hun.
Hun forteller videre at hun selv aldri ville gått med slike sko, men hun påpeker at det er en morsom idé.
– Om jeg måtte velge en favoritt, ville jeg valgt de som smaker best, avslutter hun spøkefullt.